اذا دارت بنا الدنيا وخانتنا أمانينا .... وأحرقنا قصائدنا وأسكتنا أغانينا

ولم نعرف لنا بيتا من الأحزان يؤوينا .... وصار العمر أشلاء ودمر كل ما فينا

وصار عبيرنا كأسا محطمة بأيدينا ...... سيبقى الحب واحتنا اذا ضاقت ليــالينـــا

الرائع/ فاروق جويدة

السبت، 6 مارس 2010

كل سنة وانتى طيبة

كل سنة وانتى طيبة يا أحلى حاجة فى عمرى كله
كل سنة وانتى معانا وفى وسطنا منورة الدنيا والعالم والكون كله
كل سنة وأنا فى حضنك ومعاكى وجواكى وفى قلبك زى ما دايما بتقولى
كل سنة وانتى بألف صحة وسعادة وفرحة وأمل وعطاء زى ما عودتينا
كل سنة وانتى مضللة علينا وشايلة همنا وبتفكرى فينا بقلبك قبل عقلك يا ست الحبايب
كل سنة وانتى حاسة بيا من غير ما أتكلم وشايفانى بقلبك وسامعة شكوتى من غير ما أقولها
كل سنة وانتى متحملانى ومتحملة أى هفوة ليا وراضية عنى ياروح دنيتى
كل سنة وانتى بتدعيلنا بلسانك وبروحك وبقلبك وبعنيكى وبكل حتة فيكى

دايما بتنسى نفسك فى كل حاجة... بس أنا عمرى ما أنسى حاجة تخصك يا نور عمرى كله

دايما تقوليلى كل نقطة فى دمى راضية عنك...عينيا بتدمع بعد الجملة دى.... يارب يا أمى تكونى فعلا راضية عنى وأكون قادرة أراضيكى صح
عارفة كل حاجة بتقوليها بتطلع فى الآخر صح... ساعات قليلة مرضاش آخد بنصيحتك.... بس قدامك بس ... عارفة من وراكى بعمل كل حاجة قولتيلى عليها ... بس تقولى ايه بقه..... ساعات أحب أعمل بت جامدة وكبيرة... بس قدامك ومعاكى أنا لا جامدة ولا كبيرة ... أنا محمية بيكى وفيكى ومعاكى... طول ما أنا جواكى أنا مش خايفة...
كل ساعة ودقيقة وثانية وانتى أمى حبيبتى وعمرى ودنيتى وقلبى اللى بينبض وروحى اللى عايشة بيها

عارفة ساعات أتضايق من حاجة.... وأكلم ربنا وأدعيه.... بس أرجع أفتكر أول نعمة من نعمه عليا وهوه انتى ... أقول الحمد لله مليوووووووووووووووووووووووووووون مرة
ربنا ما يحرمنيش منك أبدا ولا من وجودك فى الدنيا ... ولا من رضاكى عليا ولا من حبك ليا....ولا من دعواتك اللى أنا عايشة بيها... يارب يبارك فيكى ويخليكى ليا وميحرمنيش منك..... ولا أبدا ييجى اليوم اللى أكون فيه من غيرك... يارب لو  جه اليوم ده...  مكنش أنا كمان فى الدنيا أبدا.....

كل سنة وانتى أجمل حاجة فى عمرى يا ست الحبايب